sk cz

Autodilypro - autodíly všech značek

Nákupní košík

0x   |   0,00 Kč

Bugatti Chiron - nejrychlejší auto planety

Blog > Bugatti Chiron - nejrychlejší auto planety

27.03.2017

Bugatti Chiron - nejrychlejší auto planety
Ultra-moderný, neuveriteľne rýchly, agilný a výkonný so štylisticky náročným dizajnom a najvyššiu možnú úrovňou komfortu. 
Svetovo najsilnejší, najrýchlejší, najluxusnejší a najexkluzívnejšie vyrábané super športové auto: Bugatti Chiron.

Toto auto není ničím standardní. Zda se bavíme o výkonu, rychlosti nebo ceně.


Chiron je nejmodernější interpretace značky DNA Bugatti a ztělesňuje náš nový designový jazyk. Styling akcentuje aspekt
výkonnosti super sportovního vozu. Motto Bugatti návrhářů pro Chiron bylo "Tvarováním ke výkonu". inspirován byl
starším Bugatti Type 57SC Atlantic.
Nový designový jazyk se vyznačuje extrémně velkorysými povrchy, které jsou vymezeny výraznými liniemi.
Většina z těchto prvků má technické zázemí a byly navrženy tak, aby splňovaly rostoucí výkonnostní požadavky na Chiron.

Nový Chiron je pojmenován po fenomenálním jezdci Louisovi Chiron.


A co parametry této "bestie"?

Pod kapotou se skrývá 8-litrový 16-válec. Pro odlehčení se však používá množství titanu a karbonu. Z uhlíkových vláken
je vyrobeno například sací potrubí či kryt řetězu. Hmotnostně optimalizovaný byl i klikový hřídel. tyto změny
kompenzují vyšší hmotnost některých dílů jako například turbodmychadel. Mimochodem váha nejnovějšího Bugatti je 1995 kg.

Poprvé používá Bugatti dvoustupňové přeplňování. Znamená to, že do 3 800 otáček za minutu pracují jen dvě
turbodmychadla. Druhý pár vstupuje do hry až po překročení 3800 otáček, což zabezpečuje lineární průběh charakteristik.
Chiron disponuje výkonem 1 500 koní při 6 700 otáčkách, což je 1 103 kW, a točivým momentem 1 600 Nm, který je
dostupný od 1 600 do 6 000 otáček za minutu. Motor potřebuje nasát za minutu 60 000 litrů vzduchu a vodní čerpadlo
přehnat soustavou 800 litrů chladicího média. Titanový výfukový systém obsahuje až šest katalyzátorů.
Dva hlavní jsou šestinásobně větší než katalyzátory v běžných autech

Viz zrychlení, které nepotřebuje komentář.


"dokonalosť v každom smere"

A čo parametre tejto "beštie" ?

Pod kapotou sa skrýva 8-litrový 16-valec. Pre odľahčenie sa však používa množstvo titánu a karbónu. Z uhlíkových vlákien
je vyrobené napríklad sacie potrubie či kryt reťaze. Hmotnostne optimalizovaný bol aj kľukový hriadeľ. Tieto zmeny
kompenzujú vyššiu hmotnosť niektorých dielov ako napríklad turbodúchadiel. Mimochodom váha najnovšieho Bugatti je 1995 kg.

Po prvý raz používa Bugatti dvojstupňové preplňovanie. Znamená to, že do 3 800 otáčok za minútu pracujú len dve
turbodúchadlá. Druhý pár vstupuje do hry až po prekročení 3800 otáčok, čo zabezpečuje lineárny priebeh charakteristík.
Chiron disponuje výkonom 1 500 koní pri 6 700 otáčkach, čo je 1 103 kW, a krútiacim momentom 1 600 Nm, ktorý je
dostupný od 1 600 do 6 000 otáčok za minútu. Motor potrebuje nasať za minútu 60 000 litrov vzduchu a vodné čerpadlo
prehnať sústavou 800 litrov chladiaceho média. Titánový výfukový systém obsahuje až šesť katalyzátorov.
Dva hlavné sú šesťnásobne väčšie ako katalyzátory v bežných autách

Pozrite si zrýchlenie, ktoré nepotrebuje komentár.



Interiér.

Interiér je o něco prostornější. Nad hlavou například přibylo 12 mm. Všechny důležité údaje jsou soustředěny na dvojici displejů
před řidičem. Čím jdete rychleji, tím méně údajů na nich zobrazuje. Je to z důvodu, aby se řidič maximálně
soustředil na jízdu.

O špičkové audio se stará audiosoustava Accuton od výrobce high-endových zařízení. Bugatti o Chirone mluví jako o
nejrychlejší koncertní síni světa.



Aerodynamika

Obrovské boční oblouky přivádějí vzduch k motoru a deseti chladičem nejvýkonnější chladicí soustavy,
která přečerpá 37 litrů chladící směsi za tři sekundy. Prakticky otevřené zadní čelo se zas stará o odvod horkého vzduchu.



Aerodynamika

Obrovské bočné oblúky privádzajú vzduch k motoru a desiatim chladičom najvýkonnejšej chladiacej sústavy,
ktorá prečerpá 37 litrov chladiacej zmesi za tri sekundy. Prakticky otvorené zadné čelo sa zas stará o odvod horúceho vzduchu.



Prodej Bugatti Chiron

První Bugatti Chiron se dostane k zákazníkům na podzim. Do té doby spustí automobilka z Molsheimu sériovou výrobu.
Zajímavostí je, že Chiron byl okamžitým úspěchem. Prvních 200 ohlášených vozidel bylo prodáno před první
dodávkou vozidla. Základní cena je 2,400,000 € a kupující jsou povinni zaplatit 200.000 € zálohu.

Zbývá nám tedy jen počkat kdy, a zda vůbec se tento super-sport objeví iu nás na Slovensku.

Zdroj: www.bugatti.com/chiron

Přidat komentář

Komentáře (0)

Zatím žádné.
2024    AUTOLEKAREN.SK powered by TecDoc
Facebook