sk cz

Autodilypro - autodíly všech značek

Nákupní košík

0x   |   0,00 Kč

Historie a vývoj silničních vozidel

Blog > Historie a vývoj silničních vozidel

09.02.2017

Historie a vývoj silničních vozidel
Myšlenkou samojizdný vozidla se zabývali již slavní učenci, například Leonardo da Vinci, GOTTFRIED WILHELM Leibnitz, 
ISAAC NEWTON
a jiní. Ale až objev parního stroje (v roce 1769 - skotský vynálezce JAMES WATT) umožnil v oblasti dopravy
skok kupředu. Tvůrcem prvního automobilu na parní pohon byl Francouz NICOLAS Cugnot, který v roce 1769 předvedl v Paříži
tříkolové vozidlo, dosahující rychlost chůze. Čech JOSEF BOŽEK, mechanik pražské univerzity, v roce 1815 představil pražské verejnost parovozidlo vlastní konstrukce



Skutečným skokem ve vývoji automobilu byl až objev spalovacího motoru. Na myšlenku použít k pohonu vozidla spalovací 
motor poháněný plynem přišel jako první švýcarský důstojník ISAAC DE RI-VAZ. Ten využil expanzi hořících plynů na
přímočarý pohyb pístu, který byl spojen prostřednictvím ozubené tyče a ozubeného kola s hnacím kolem vozidla.
Rivazova myšlenka však zapadla.

Dále zmíníme heslovitě některé důležité mezníky, související s vývojem motorového vozidla.



1860 - Francouz LENOIR konstruuje první provozuschopný, svítiplynem poháněný spalovací motor, s účinností 3%

 

1867 - OTTO a LANGEN předvádějí na světové výstavě v Paříži zdokonalený spalovací motor, s účinností 9%

 

1876 ​​- OTTO konstruuje první plynový motor s kompresí a čtyřtaktním ZPŮSOBEM PRÁCE. Téměř současně konstruuje 
Angličan CLERK první dvoutaktní motor s plynovým pohonem   1863 - DAIMLER a MAYBACH vyvíjejí první Rychlootáčivý čtyřtaktní benzínový motor se zapalovačem žhavicí trubkami. 1885 - první, motorem poháněné DVOUKOLOVÉ VOZIDLO vyrábí Daimler. První TŘÍKOLOVÉ VOZIDLO vyrábí BENZ
(patentováno 1886) (Obr.l.l)   1886- DAIMLER vyrábí první čtyřkolový kočár s benzínovým motorem
1887 - BOSCH konstruuje odtrhové ZAPALOVÁNÍ

 

1889 - Angličan DUNLOP vyrábí první PNEUMATIKU

 

1893 - MAYBACH konstruuje karburátor se vstřikovacím tryskou

 

1893 - Američan FORD vyrábí první automobil. DIESEL si dává patentovat princip MOTORU těžkých olejů se 
samozápalem


1895 - LAURIN a KLEMENT založili továrnu V Mladé Boleslavi, v současnosti ŠKODA 
(Na obrázku jsou znázorněny Voiturette A (1905), ŠKODA Popular Monte Carlo (1937),
ŠKODA Superb 3000 OHV (1939)).

1897 - MAN vyrábí první provozuschopný dieselový motor

 

1897 - vyroben první automobil PRESIDENT v Koprivnici (v současnosti TATRA)

 

1897 - LDHNER - PORSCHE vyrábějí první elektromobil




1898 - LAURIN a KLEMENT zkonstruovali první motocykl na tehdejším území Rakousko-Uherska

 

1899 - V Turíně založena továrna FIAT

 

1906 - v Mladé Boleslavi začala výroba automobilů LAURIN a KLEMENT

 

1907 - založené závody PRAGA v Praze

 

1913 - FORD zavádí pásovou výrobu AUTOMOBILŮ (model T)


1916 - založena továrna BMW (Bayerische Motoren Werke)

 

1923 - BENZ-MAN představují první nákladní automobil se vznětovým motorem



1936 - DAIMLER-BENZ vyrábějí sériově osobní automobil se vznětovým motorem



1949 - MICHELIN vyrábí první nízkoprofilové pneumatiky



1950 - ROVER představuje první plynové turbíně v motorovém vozidle



1951 - vznik LIAZ Liberec - výroba automobilů ŠKODA 706 R



1954 - NSU-WANKEL představuje první rotační vačkový MOTOR



1964 - výroba motorů s-1202 v Trnavské automobilové závody



1966 - BOSCH zavádí do sériové výroby elektronicky řízené VSTŘIKOVÁNÍ BENZINU (D-Jetronic)



1968 - začíná se licenční výroba automobilů AVIA (Ve spolupráci s firmou Renault-Saviem)



1970 - zavedení bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce



1978 - používání ABS v brzdách osobních vozidel



1984 - zavedení AIRBAGU a předpínačů bezpečnostních pásů



1985 - zavedení řízených katalyzátorů pro benzinové motory 



1991
- vstup koncernu (80%) VOLKSWAGEN do BAZ Bratislava


1994
- 100% účast Volkswagenu v BAZ-VW BRATISLAVA


1997
- zavedení elektronických řídicích systémů podvozku ESP



1999
- vznik VOLKSWAGEN SLOVAKIA, a. s.


V níže uvedeném grafu si můžete prohlédnout počet vozidel na 1000 obyvatel různich států
.



V současnosti jsou silniční vozidla téměř všude, a samozřejmě potřebují údržbu. U nás si můžete vybrat z velkýho sortimentu
náhradních dílů různých kvalitních značek (BOSCH, SACHS, KYB, INA, LEMFORDER, ALCO, DELPHI, MANN FILTER, MEYLE,
VALEO, OPTIMAL, SWAG, NK, TRW, FEBI a mnoho dalších předních výrobců. ) vybrat téměř vše, co vaše auto potřebuje.

 

Přidat komentář

Komentáře (2)

2024    AUTOLEKAREN.SK powered by TecDoc
Facebook