Nákupní košík
0x | 0,00 Kč
Nákupní košík
0x | 0,00 Kč
0x | 0,00 Kč
0x | 0,00 Kč
15.10.2019
Ahoj Martin! Troška se nám představ.
Ahoj! Jsem z Trstené, mám 30 let a věnuji se automobilovému závodění.
Zkus nám ozřejmit vše od podlahy. Jak to začalo?
S řidičským průkazem a prvními auty přišli možnosti zajezdit si slalom či sprint. Někdy v té době jsem si koupil i volant ke hře Gran Turismo. Nebyla to náhoda, protože jsem měl vždy k tomu vztah. No a už to bylo.
Jaké byly začátky?
Nejprve si člověk musí uvědomit, co chce dělat a na jaké úrovni. To samo o sobě nebývá problém. Ten nastane, když to třeba zaplatit. Takže klasika od začátku jsem na vlastní náklady dělal nejprve amatérské závody kopce, slalomy a motokáry. Postupně už se sponzory na ty výše slovenské / středoevropské soutěže na okruzích.
Co považuješ za svůj dosavadní největší úspěch?
Asi fakt, že mě navzdory všemu nepřechází chuť jít do toho zase a znova.
S úspěchy občas přicházejí i občas pády. Setkal ses s tím?
Samozřejmě. I na trati i mimo ni. V motorsportu je běžná věc, že se v nejlepším pokazí technika. Během krásných soubojů na okruhu o první místo mi odešly brzdy a s vypětím sil jsem došel tuším na 6. místě. Dalším pádem bylo poslední období, kdy jsem se snažil přerůst soutěže ve kterých jsem byl a výsledkem bylo, že ze šampionátů, které jsme měli v plánu, jeden zrušili a další jsme finančně absolutně nezvládali. Tak jsem zůstal doma.
Jaký je tvůj největší zážitek ze světa motorsportu?
Těžko vybrat jeden. Nejvíce si člověk pamatuje ty první zkušenosti, ať už první ostré závody nebo poprvé na trati. U mě je zvlášť památný Hungaroring. Také cestování a někdy i ubytování s tím spojené je zážitek. Samozřejmě i možnost vyzkoušet si rally speciál, formuli, či Porsche vždy zahřeje.
Nějaká humorná situace nebo pikantnost?
Jezdit kvalifikaci jako o život s pocitem, že to tam určitě padne na pole position, přijít do boxů a zjistit, že transpondér - zařízení na měření času jsem neměl v autě ... Takže zcela předán start z posledního místa. I díky souhře událostí na trati nakonec dokončím první, ale následně dostanu penalizaci za oběhnutí pod žlutými vlajkami.
Jaké jsou tvé ambice a plány na nejbližší roky?
Hlavně opět jezdit. Chvílemi bylo ve hře i rally, ale nakonec asi zůstaneme u okruzích.
Kde by ses chtěl vidět za nejbližší roky?
Nějakou představu mám. Musíme počkat na zveřejnění oficiálních informací a kalendářů pro rok 2020.
Máš i tým? Případně kdo ti pomáhá?
Tým mám a jsme tam všichni jezdci. Péče o auto a zázemí řešíme svépomocí, resp. v případě, že se auto pronajímá, se o vše většinou stará pronajímatel / tým.
Tak děkuji za rozhovor. Chtěl by si něco vzkázat čtenářům, případně tvým fanouškům?
V případě, že je láká motorsport, ať se nebojí začít. Zvláště doporučuji na začátek ty nejméně finančně náročné možnosti jako motokáry a simulátory. Ty jsou dnes již na velmi vysoké úrovni a dají více než jen základy a aby byli opatrní v provozu.
FOTO: Miroslav Mäsiar, HF Motorsport
02.02.2023 03:32
02.02.2023 03:30
28.01.2020 20:57
10.11.2019 07:36
31.10.2019 21:45
31.10.2019 02:35
22.10.2019 16:07
22.10.2019 08:42
21.10.2019 13:13
16.10.2019 23:00