sk cz

Autodilypro - autodíly všech značek

Nákupní košík

0x   |   0,00 Kč

Zjednodušené vysvětlení částí, autodílů vozidla

Blog > Zjednodušené vysvětlení částí, autodílů vozidla

13.02.2017

KAROSERIE - je užitkovou částí vozidla, splňující specifické požadavky podle typu vozidla.

MOTOR - pracuje na principu přeměny tepelné energie, dosažené spalováním paliva, na mechanickou, přenášenou klikovou hřídelí přes spojku do převodovky.

PEVNÉ ČÁSTI MOTORU

BLOK MOTORU - je hlavní konstrukční (nosnou) částí motoru. Odlitý je ze šedé litiny (nebo ze slitin lehkých kovů) buď vcelku, nebo je sešroubovaný
ze dvou až tří částí (blok válců, svršek, spodek klikové skříně).
VÁLCE MOTORU - jsou Vložené do bloku (kapalinou chlazené motory) nebo přišroubované shora ke klikové skříni. Vytvářejí spalovací prostor.
HLAVA VALCOV- uzavírá spalovací prostor. Bývá dělená nebo celistvá, vyrobená z litiny nebo ze slitin ľahkýchäkovšov. Do hlavy jsou uloženy ventily,
vstřikovací trysky nebo zapalovací svíčky.

POHYBLIVÉ ČÁSTI MOTORU

 

KLIKOVÝ MECHANISMUS - přeměňuje přímočarý vratný pohyb pístu na otáčivý pohyb klikového hřídele a naopak.
PÍST - bývá odlitý ze slitin lehkých kovů a utěsněn ve válci pístovými kroužky. Zachycuje tlak hořících plynů a přenáší na klikový hřídel.
PÍSTOVÉ KROUŽKY - utěsňují píst ve válci a stírají přebytečný olej ze stěny válce, jsou z jemnozrnné litiny.
PÍSTOVÝM ČAP - je silnostěnná ocelová trubka spojující píst s ojnicí.
OJNICE - přenáší sílu z pístu na klikový hřídel. Je vykovaná z kvalitní oceli, skládá se z ojničního oka, dříku a hlavy.
KLIKOVÝ HŘÍDEL- přenáší sílu, vyvolanou pohybem pístu, dále přes spojku do převodovky. Bývá zhotoven z kvalitních legovaných ocelí. tvoří ho
hlavní a ojniční čepy, spojené rameny. Dvojnásobek zalomení určuje zdvih pístu. Na konci klikového hřídele je příruba na upevnění setrvačníku.
SETŘVAČNÍK- je odlit ze šedé litiny. Pohlcuje rotační energii, kterou pak vydává na překonání odporů při nepracovních zdvizích pístu.
ROZVODOVÝ MECHANIZMUS - při čtyřtaktním motoru otvírá a zavírá nasávací a výfukový ventil, v přesných okamžicích podle polohy pístu.
Zajišťuje tím plnění válců zápalnou směsí nebo vzduchem a vyprazdňování válců.
VAČKOVÝ HŘÍDEL -je zhotoven z kvalitní legované oceli. Vačky jsou cementované a přesně broušené. Vačkový hřídel je poháněn od klikového
hřídele, otáčí se však polovičními otáčkami. Váčky pomocí zdvihadel, zvedacích tyček, vahadel (dle typu rozvodu) otevírají nebo zavírají ventily,
které jsou do sedel přitlačeny pružinami.
VENTILY - jsou ze speciálních, žiaruvzdomých ocelí, skládají se z dříku a talíře.

PŘÍSLUŠENSTVÍ MOTORU

MAZACÍ SOUSTAVA - jejím hlavním úkolem je snižovat tření mezi navzájem se pohybujícími částmi motoru. Mazací olej klikové skříně nebo nádrže
nasává zubové čerpadlo a kanály ho tlakem dopravu je přes čistič na místa mazání. Jsou to zejména ložiska klikového a vačkového hřídele a stěny válce.
Tlak mazacího oleje bývá 0,3 až 0,6 MPa, je regulován regulačním ventilem. Některé části motoru jsou mazány rozstřikem. Olej také odvádí teplo
a utěsňuje píst ve válci, rozpouští usazeniny a chrání proti korozi.

CHLADÍCÍ SOUSTAVA - tepelně namáhané části motoru (píst, válec, hlava válců) musí být dobře chlazené. Motory lze chladit náporem vzduchu nebo
cirkulací chladicí kapaliny. Chladicí kapalina se čerpadlem vhání do chladícího pláště motoru, kde odebírá teplo. Dále protéká do chladiče, kde se
náporem vzduchu ochlazuje. Provozní teplotu (80-95 ° C) reguluje termostat a ventilátor.

PALIVOVÁ SOUSTAVA - u zážehového motoru ji tvoří nádrž, čistič, dopravní čerpadlo, karburátor nebo vstřikovací systém. Jejím úkolem je připravit zápalnou
směs paliva a vzduchu V potřebné kvalitě a množství. Složení a dávkování zajišťuje na podnět řidiče karburátoru nebo vstřikovacího systému.
U vznětového motoru ji tvoří nádrž, dopravní čerpadlo, čistič, vstřikovací čerpadlo a vstřikovací trysky. V novějších konstrukcích vstřikovací čerpadlo odpadá,
je nahrazeno elektronicky ovládanými čerpadlovými vstřikovači. Úkolem systému je vstříknut do válce vysokým tlakem, v přesně načasovaném okamžiku
požadovanou dávku paliva v "rozprášené stavu". Vysoký tlak, časování a dávkování zajistí na podnět řidiče vstřikovací čerpadlo, vstřikovací tryska
palivo "rozpráší" a vstříkne. V novějších systémech vše dělá čerpadlový vstřikovač ovládaný elektronikou.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt palivová sustava

ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ MOTORU
zajišťuje hlavně spouštění motoru a u benzínového motoru i zapalování zápalné směsi v přesně stanoveném okamžiku.

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ

SPOJKA - je umístěna zpravidla v setrvačníku motoru a umožňuje přenos a přerušení přenosu energie od motoru do převodovky. Nejčastěji se používají
třecí, kotoučové spojky.
PŘEVODOVKA - mění převodový poměr mezi otáčkami klikového hřídele motoru a otáčkami hnacího kola, a tím i hnací sílu na obvodu kola tak,
aby otáčky motoru byly optimálně. Používají se mechanické stupňovité nebo samočinné převodovky.
KLOUBOVÁ HŘÍDEL - přenáší hnací moment od převodovky na rozvodovky při větší vzájemné vzdálenosti těchto uzlů a umožňuje změnu polohy těchto
uzlů při propružení nápravy. Používají se hřídele s křížovými nebo rovnoběžnými klouby.
ROZVODOVKY- stálým převodem trvale redukuje otáčky a rozvádí pohyb podélného kloubového hřídele na dva příčné hnací hřídele kol. pomocí
diferenciálu umožňuje rozdílné otáčky levého a pravého hnacího kola při jízdě v zatáčce.

Súvisiaci obrázok

PODVOZEK

RÁM - tvoří nosný a spojovací celek pro hnací jsou stavu, karoserii a zbylou část podvozku. Nejčastěji jsou to žebřinovým rámy.
NÁPRAVY - nesou kola s brzdami a řídícím ústrojím. Přenášejí většinu sil, které vznikají při různých režimech jízdy. Používají se tuhé nápravy
nebo nezávisle uložené kola.
ŘÍZENÍ - umožňuje pomocí kol řídící soupravy udržování a změnu směru jízdy. Používá se přímočinné řízení nebo řízení s posilovačem.

PÉROVÁNÍ - zachycuje a tlumí nárazy, které se na vozidlo přenášejí od vozovky přes kola a nápravu. Používají se listové, vinuté pružiny, zkrutné tyče,
pneumatické nebo hydropneumatické pérování s tlumiči pérování.
KOLA - nesou vozidlo a přenášejí posuvné síly při jízdě a brzdění, zachytávaji'ĺbočné síly při průjezdu zatáčkou. Používají se disková kola s radiálními pnematikami.
BRZDY - zajišťují požadované snížení rychlosti jízdy nebo úplné zastavení vozidla. Nejčastěji se používají kapalinové nebo vzduchové brzdy s kotoučovou nebo bubnovou brzdou.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt podvozok

V našem eshopu určitě najdete nejlepší ceny dílů

AUTODÍLY ŠKODA, AUTODÍLY AUDI, AUTODÍLY BMW, AUTODÍLY ALFA ROMEO, AUTODÍLY CHEVROLET, AUTODÍLY DACIA,
AUTODÍLY CHRYSLER, AUTODÍLY CITROEN, AUTODÍLY DAEWOO, AUTODÍLY DAIHATSU, AUTODÍLY FIAT, AUTODÍLY FORD,
AUTODÍLY HONDA, AUTODÍLY HYUNDAI, AUTODÍLY INFINITI, AUTODÍLY ISUZU, AUTODÍLY JAGUAR, AUTODÍLY JEEP,
AUTODÍLY KIA, AUTODÍLY LADA, AUTODÍLY LANCIA, AUTODÍLY LANDROVER, AUTODÍLY LEXUS, AUTODÍLY MAZDA,
AUTODÍLY MERCEDES, AUTODÍLY MINI, AUTODÍLY MITSHUBISHI, AUTODÍLY NISSAN, AUTODÍLY OPEL, AUTODÍLY PEUGEOT,
AUTODÍLY PORSCHE, AUTODÍLY RENAULT, AUTODÍLY ROVER, AUTODÍLY SAAB, AUTODÍLY SEAT, AUTODÍLY SMART,
AUTODÍLY Sangyong, AUTODÍLY SUBARU, AUTODÍLY SUZUKI, AUTODÍLY TOYOTA, AUTODÍLY VOLVO, AUTODÍLY VW a jiné

Pokud byste něco nevěděli najít případně ověřit vhodnost použití dílu, můžete se obrátit na našich školení operátorů buď přes email info@autolekaren.sk, pomocí online chatu v pravém dolním rohu nebo telefonicky +421 0901 711 706. Těšíme se na spolupráci.

Přidat komentář

Komentáře (0)

Zatím žádné.
2024    AUTOLEKAREN.SK powered by TecDoc
Facebook